სტანდარტული გაკვეთილის გეგმები


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: მაია ენუქიძე
საგანი: მუსიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/III
მოსწავლეთა რაოდენობა: 26
გაკვეთილის თემა: სანოტო ანბანი. ნოტი ,,მი“

გაკვეთილის მიზანი:
               - მოსმენის, ერთად სიმღერის, ნოტების მართლწერის ჩვევების გამომუშავება;
                - სანოტო დამწერლობის და ნოტი ,,მის შესწავლა.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთა
მუს.დაწყ.(I).3. ხმოვანი გზავნილის სხვადასხვა სიმბოლოთი ჩაწერა.
მუს.დაწყ.(I).5. ცალკეულ მუსიკალურ ელემენტებს (მაგ.: რიტმს, ტემპს, მელოდიას და ა.შ.), ხმაურსა და ვიზუალურ რიგს შორის ასოციაციური კავშირების გაბმა;

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/ მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა / ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო
1
აქტივობის მიზანი:  საორგანიზაციო ნაწილი), გაკვეთილის მიზნის და შეფასების რუბრიკის გაცნობა.

აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეებმა წინასწარ იცოდნენ გაკვეთილის მიზანი და შეფასების კრიტერიუმები.
ინფორმაციის ვერბალური მიწოდება
მთელი კლასი
წინასწარ გამზადებული შეფასების რუბრიკა და გაკვეთილის მიზანი, რომელიც თვალსაჩინო ადგილას იქნება ყველა მოსწავლისთვის
2 წთ
2
აქტივობის მიზანი:  წინარე ცოდნის გააქტიურება (გამოწვევის ფაზა)
 მოსწავლემ შეძლოს წინარე ცოდნის გააქტიურება, რათა შემდგომში მასზე დაყრდნობით მოხდეს ახალი მასალის შესწავლა.
აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი მოსწავლეებს ურთავს მელოდიას
რ. შტრაუსის ,,რადეცკი მარშის“. მოსწავლეები ასრულებენ სხვადასხვა რიტმულ სავარჯიშოს.

რიტმული სავარჯიშო.
მთელი კლასი
აუდიო მასალა.
3წთ
3
აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს წინარე ცოდნის გააქტიურება .
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს უსვამს კითხვებს:
-რა არის მუსიკის ანბანი?
-რა არის ნოტი?
-რამდენი ნოტია მუსიკაში? (ასახელებენ და მღესიან)
-სად ცხოვრობენ ,, მხიარული ნოტები“?
-რა არის სანოტო სისტემა?

კითხვა-პასუხი,
მთელი კლასი

5 წთ
4
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებს უმაღლდებათ მოტივაცია, მღერიან ერთდროულად და ასახელებენ ნოტებს.
აქტივობის აღწერა:

ფორტეპიანოს თანხლებით მოსწავლეები მრერიან შესწავლილ სიმღერას ,,დო, რე, მი“. კომპ. ა. მირიანაშვილი.

სიმღერა
მთელი კლასი
ფორტეპიანო
3წთ




5
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებმა შეისწავლონ სანოტო დამწერლობის შექმნის ისტორია და ისწავლონ ნოტი ,,მის“ ჩაწერა.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს უამბობს ისტორიას სანოტო ანბანის შექმნის შესახებ. უჩვენებს გვიდო არეცოს სურათს, რომლის სახელთანაც არის დაკავშირებული სანოტო ანბანის შექმნა.
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს  და ასმენინებს ვიდეომასალას ნოტების დასახელების შესახებ.
მასწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს დაფაზე დახატულ სანოტო სისტემაზე მაგნიტებით მიამაგრონ ნოტები. მასწავლებელი ცალკე დახაზულ სანოტო სისტემაზე წერს ნოთი ,,მის“.



ლექცია
მთელი კლასი
პროექტორი;
მაგნიტოფონი;
სახელმძღვანელო;
თვალსაჩინოებები.
15 წთ
6
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებმა განამტკიცონ ნოტი ,,მის „ჩაწერა, უმუშავდებათ ხელის მოტორიკა.

აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები სამუშაო რვეულებში წერენ და აფერადებენ ნოტი ,,მის“  მუსიკის ფონზე.


წერა
მთელი კლასი
მუსიკის რვეულები;
ფანქრები. მაგნიტოფონი.

3 წთ
7
აქტივობის მიზანი: შესწავლილი მასალის შემოწმება.

აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს ფურცლებს,სადაც მათ უნდა სემოხაზონ ნოტი ,,მი“.



შეჯამების ბარათები
მთელი კლასი
სამუსაო ფურცლები
4 წთ
8
აქტივობის მიზანი : მოსწავლეთა შეფასება   

აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი გაკვეთილის მსვლელობისას აკვირდება მოსწავლეების ცოდნის ათვისების პროცესს, შესაფასებლად იყენებს:  უკუკავშირს, კომენტარებს,  განმავითარებელი შეფასების რუბრიკის კრიტერიუმებს.
განმავითარებე ლი შეფასება
ინდივიდუა ლური
განმავითარებელი შეფასების რუბრიკები. მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი. მიზანშეწონილობა: მოსწავლეები მოახდენენ საკუთარი ცოდნის მონიტორინგს და განივითარებენ შეფასების უნარ- ჩვევებს.
3წთ
9
აქტივობის მიზანი :  საშინაო დავალების გაცნობა შესაბამისი ინსტრუქციით 

აქტივობის აღწერა :  მასწავლებელი მოსწავლეებს გაკვეთილზე  მიღებული ცოდნის განმტკიცების მიზნით აძლევს საშინაო დავალებას ნახონ ფილმი ,,მუსიკის ჰანგები“ და შთაბეჭდილებები გადმოსცენ ნახატით, ან წერილობით.
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
სლაიდზე გამოტანილი დავალების ინსტრუქცია. 

მიზანშეწონილობა:  რესურსი ხელს შეუწყობს მიღებული ცოდნის განმტკიცებასა და  გამოყენებას. 

2წთ


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·         მოსწავლეები გამოიმუშავებენ მოსმენის, ერთად სიმღერის და ნოტების წერის უნარ-ჩვევებს:
·         შეისწავლიან რომელი ნოტი იწერება პირველ ხაზზე.
შეფასება: შეფასება: შეფასება მოხდება განმავითარებელი კომენტარის სახით, წინასწარ შემუშავებულ კრიტერიუმებზე დაყრდნობით (იხ.შეფასების რუბრიკა, დანართი N1) მთელი გაკვეთილის განმავლობაში ხდება განმავითარებელი შეფასების მიწოდება მოსწავლეებისთვის, აგრეთვე მოსწავლეები პერიოდულად აფასებენ ერთმანეთს.





დანართი N1
                                                                                      ინდივიდუალური შეფასების რუბრიკა
N
სახელი, გვარი
ისმენს
ჩართულია
წერს ნოტებს
1




2




3




4




5




6




7




8




9




10




11




12




13




14




15




16




17




18




19







 გაკვეთილის გეგმა


მასწავლებლის სახელი, გვარი: მაია ენუქიძე
საგანი: მუსიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/III
მოსწავლეთა რაოდენობა: 27
გაკვეთილის თემა: ქართული ხალური სიმღერა. მესხური-,,მზე შინა“

გაკვეთილის მიზანი:
·         გაიღმაონ ცოდნა ხალხური  სიმღერის ირგვლივ;
·         შეისწავლონ მესხური სიმღერა ,, მზე შინა“;
·         განუვუთაროთ ხალხური სიმღერის მოსმენის და მღერის ჩვევები.
               -
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთა
მუს.დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ხალხური მუსიკის თავისებურებების ამოცნობა.

მუს.დაწყ.(I).5. ცალკეულ მუსიკალურ ელემენტებს (მაგ.: რიტმს, ტემპს, მელოდიას და ა.შ.), ხმაურსა და ვიზუალურ რიგს შორის ასოციაციური კავშირების გაბმა;

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/ მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა / ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო
1
აქტივობის მიზანი:  საორგანიზაციო ნაწილი), გაკვეთილის მიზნის და შეფასების რუბრიკის გაცნობა.

აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეებმა წინასწარ იცოდნენ გაკვეთილის მიზანი და შეფასების კრიტერიუმები.
ინფორმაციის ვერბალური მიწოდება
მთელი კლასი
წინასწარ გამზადებული შეფასების რუბრიკა და გაკვეთილის მიზანი, რომელიც თვალსაჩინო ადგილას იქნება ყველა მოსწავლისთვის
2 წთ
2
აქტივობის მიზანი:  წინარე ცოდნის გააქტიურება (გამოწვევის ფაზა)
 მოსწავლემ შეძლოს წინარე ცოდნის გააქტიურება, რათა შემდგომში მასზე დაყრდნობით მოხდეს ახალი მასალის შესწავლა.
აქტივობის აღწერა:

მასწავლებელი მოსწავლეებს ურთავს მელოდიას
რ. შტრაუსის ,,რადეცკი მარშის“. მოსწავლეები ასრულებენ სხვადასხვა რიტმულ სავარჯიშოს.

რიტმული სავარჯიშო.
მთელი კლასი
აუდიო მასალა.
3წთ
3
აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს წინარე ცოდნის გააქტიურება .
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს უსვამს კითხვებს:
რას უწოდებენ ხალურ სიმღერას?
რა არის ასახული ხალხურ სიმღერაში?
როგორ აისახება ქართულ ხალხურ სიმღერაში საქართველოს კუთხეების გავლენა?

კითხვა-პასუხი,
მთელი კლასი



5 წთ
4
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებს უმაღლდებათ მოტივაცია.
აქტივობის აღწერა:
მღერიან სვანურ ხალხურ სიმღერას ,, შინა ვორ გილ.“


სიმღერა
მთელი კლასი
ფორტეპიანო
3წთ




5
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებმა შეისწავლონ  მესხური სიმღერა „მზე შინა“.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს მესხეთის ხედებს და უხსნის მოკლედ მისი მდებარეობის და ადათ-წესების შესახებ.ასწავლის სიმღერას „მზე შინა“          
მასწავლებელი აკეთებს შედარებას პროფესიულ მუსიკასთან. აჩვენებს ვიდეოს პ.ჩაიკოვსკის ბალეტი „მაკნატუნადან“ ნაწყვეტს -არაბული ცეკვა , სადაც კომპოზიტორს გამოყენებული აქვს ხალხური „მზე შინა“.
აჩვენებს კიდევ ერთ ვიდეოს ზ.ფალიაშვილის ოპერიდან „აბესალომ და ეთერი“ რომელშიც გამოყენებული აქვს ხალხური სიმღერა „ქარტველო ხელი ხმალს იკარ“.

სიმრერის შესწავლა
მთელი კლასი
პროექტორი;
მაგნიტოფონი;
სახელმძღვანელო;
ფორტეპიანო.
14 წთ
6
აქტივობის მიზანი: მასწავლებელმა მოსწავლეებს განუმტკიცოს ფოლკლორისადმი ინტერესი და დაანახოს ქართული სიმღერის მსოფლიო აღიარება.

აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი აჩვენებს ვიდეოს „ჩაკრულო კოსმოსში“ მცირე მონაკვეთს, რათა გამოიწვიოს მათი ინტერესი.


ვიდეოს ჩვენება
მთელი კლასი
პროექტორი

3 წთ
7
აქტივობის მიზანი: შესწავლილი მასალის შემოწმება.

აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს ასმენინებს სიმღერა „მზე შინას“ ორ განსხვავებულ შესრულებას - ინსტრუმენტულს სიმებიანი კვარტეტის შესრულებით და ხალხურის და საესტრადოს შერწყმას.
მოსწავლეებმა უნდა შეადარონ, აღნიშნონ მსგავსება და განსხვავება.


მოსმენა.
კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი
მაგნიტაფონი
5წთ
8
აქტივობის მიზანი : მოსწავლეთა შეფასება   

აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი გაკვეთილის მსვლელობისას აკვირდება მოსწავლეების ცოდნის ათვისების პროცესს, შესაფასებლად იყენებს:  უკუკავშირს, კომენტარებს,  განმავითარებელი შეფასების რუბრიკის კრიტერიუმებს.
განმავითარებე ლი შეფასება
ინდივიდუა ლური
განმავითარებელი შეფასების რუბრიკები. მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი. მიზანშეწონილობა: მოსწავლეები მოახდენენ საკუთარი ცოდნის მონიტორინგს და განივითარებენ შეფასების უნარ- ჩვევებს.
3წთ
9
აქტივობის მიზანი :  საშინაო დავალების გაცნობა შესაბამისი ინსტრუქციით 

აქტივობის აღწერა :  მასწავლებელი მოსწავლეებს გაკვეთილზე  მიღებული ცოდნის განმტკიცების მიზნით აძლევს საშინაო დავალებას ნახონ ფილმი ,,მუსიკის ჰანგები“ და შთაბეჭდილებები გადმოსცენ ნახატით, ან წერილობით.
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
სლაიდზე გამოტანილი დავალების ინსტრუქცია. 

მიზანშეწონილობა:  რესურსი ხელს შეუწყობს მიღებული ცოდნის განმტკიცებასა და  გამოყენებას. 

2წთ


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·         მოსწავლეები გაიღმავებენ ცოდნას ხალხური  სიმღერის ირგვლივ;
·         მოსწავლეები შეისწავლიან მესხურ სიმღერას ,, მზე შინა“;
·         მოსწავლეებს განუვუთარდებათ  ხალხური სიმღერის მოსმენის და მღერის ჩვევები.

შეფასება: შეფასება: შეფასება მოხდება განმავითარებელი კომენტარის სახით, წინასწარ შემუშავებულ კრიტერიუმებზე დაყრდნობით (იხ.შეფასების რუბრიკა, დანართი N1) მთელი გაკვეთილის განმავლობაში ხდება განმავითარებელი შეფასების მიწოდება მოსწავლეებისთვის, აგრეთვე მოსწავლეები პერიოდულად აფასებენ ერთმანეთს.






დანართი N1
                                                                                      ინდივიდუალური შეფასების რუბრიკა
N
სახელი, გვარი
ისმენს
ჩართულია
მღერის
1




2




3




4




5




6




7




8




9




10




11




12




13




14




15




16




17




18




19








                                                                                    





































                                                                                    




































No comments:

Post a Comment

საესტრადო ვოკალის შემსწავლელი წრე

სსიპ ქალაქ თბილისის N 99  საჯარო სკოლა საწრეო მუშაობა მუსიკაში წრის დასახელება: „საესტრადო ვოკალის შემსწავლელი წრე ’’ ...